Kim Tae Hee

PROFILE KIM TAE HEE

  • Name: 김태희 / Kim Tae Hee (Kim Tae Hui)
  • Nickname: Angel
  • Profession: Actress and model
  • Birthdate: 1980-Mar-29
  • Birthplace: Ulsan, South Korea
  • Height: 165cm
  • Weight: 45kg
  • Star sign: Aries
  • Blood type: O
  • Family: Older sister and younger brother/actor Lee Wan
  • Talent agency: Namoo Actors

TV Shows

Movies

Recognitions

  • 2009 KBS Drama Awards: Best Couple Award (with Lee Byung Hun in IRIS)
  • 2009 KBS Drama Awards: Novella Drama Excellence Award – Actress (IRIS)
  • 2007 44th Grand Bell Awards: Overseas Popularity Award
  • 2007 43rd Baeksang Awards: Popularity Award
  • 2005 41st Baeksang Arts Awards: Drama Popular Award
  • 2004 SBS Acting Awards: Best Popularity Award for Love Story in Harvard
  • 2004 SBS Acting Awards: 10 Stars Award
  • 2004 KBS Acting Awards: New Actor Award for Nine Tailed Fox
  • 2003 SBS Acting Awards: New Star Award for Stairway to Heaven

Endorsements

  • LG Cyon (phones)
  • S-Oil (oil company)
  • Ohui (cosmetics)
  • Iriver (electronics)
  • Vivien (underwear brand)
  • Crencia
  • Klasse (appliances)
  • Coca-cola Fresh Healthy Tea (Japanese Green Tea)
  • KT
  • Hera (cosmetics)
  • Hyundai card – Hyundai capital
  • SI (clothing brand)
  • Nestea
  • Daewoo LCD TV
  • Zec
  • Innisfree
  • Haustory
  • My House My Root
  • HBC Bank
  • Calli Cosmetics
  • Beans Avenue Coffee
  • Crown Cookie
  • Caspi Conus
  • Jinro
  • Laneige
  • Hime
  • Vince
  • My Jet

Trivia

  • Debut: CF Model
  • Education: Ulsan Women High School, Seoul National University (Bachelor’s degree in Fashion Design)
  • Religion: Christian (Roman Catholic)

Source : Dramawiki

>>>  jauuuuuuuuuuuhhh sebelum saya tau kalo ternyata kyu suka sama cewek satu ini, saya udah keburu naksir duluan sama kim tae hee. berawal dari melihat akting dia di Love Story in Harvard saya suka banget sama senyumnya, entah kenapa rasanya senyumnya lebih manis dari gula! jujur aja sih saya baru liat akting dia di Love Story In Harvard doang..hehehee tapi emang aktingnya pas disitu sesuai sama mukanya yang lembut dan penuh kasih sayang, senyumnya apalagi😀 drama yang satu itu merupakan salah satu drama romantis favorit saya! hihihihiihii jadi semakin suka sama kim tae hee semenjak tau kalo ternyata kyu suka sama dia…hahahahahahhaaa boleh juga seleranya si abang, tau aja yang bening-bening😀

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s